Čitaoci

Back to School: Kako ja učim (3. deo)

Eh, konačno smo došli i do meni najzanimljivijeg dela, a to su strani jezici. U školi učim engleski i nemački jezik, a od sledeće godine će se njima pridružiti i latinski jer sam upisala gimnaziju. Sada ćete videti kako ja učim te jezike, kao i kako učiti neki jezik koji volite, a nemate ga u školi. Takav je slučaj sa mnom. Ja obožavam španski jezik, ali ga nažalost nisam mogla učiti ni u osnovnoj, a ni sada u srednjoj školi, pa sam počela sama sa učenjem kod kuće. Ali o tome ćemo kasnije, a sada možemo da počnemo.

Meni je engleski jedan od najlepših jezika na svetu, pa mi je to i najdraži predmet u školi, posle srspkog. Mislim da sam 80% engleskog naučila iz filmova, serija i pesama i to je po meni i najbolji način za učenje nekog jezika, što više slušati nešto na tom jeziku. Dosta mi je pomogao i YouTube jer svakodnevno slušam videe koje su na engleskom. U školi sam to svoje znanje proširila. Pored toga što sam se trudila da naučim što više reči, želela sam da gramatikom što više usavršim svoj govor, što mi i nije tako teško palo jer mi gramatika zaista ide. Nikada nisam ni vežbala neke zadatke, odnosno rečenice koje zahtevaju uporebu gramatike jer sve to uglavnom zapamtim na času i kod kuće samo pročitam jednom šta smo pisali kako bih to utvrdila, ništa posebno. Uvek sam više vremena posvećivala rečima jer mi je to teže zapamtiti nego gramatička pravila.


Volela bih da isto to mogu da kažem i za nemački jezik, ali to nije tako. Nemački uopšte ne volim. Ne dopada mi se kako zvuči i, iako ga učim četiri godine, znam samo neke osnovne stvari jer ga ne volim, pa sve što naučim moj mozak brzo zaboravi. Imam ja 5 iz nemačkog, ali sve je to zahvaljujući mom trudu, a ne nekom talentu. Da sve bude još gore, moraću da ga učim još četiri godine, ali šta je tu je.



Oba jezika učin na potpuno identičan način. Jedina je razlika ta što engleski učim sa zadovoljstvom, a nemački zato što moram. Pred kontrolni ispišem sve reči koje smo pisali u svesci na srpskom, a zatim izvučem i još neke reči iz tekstova koje su mi manje poznate, prevedem ih, zapišem na istom papiru kao i one reči iz sveske i onda pokušam da ih napišem i na engleskom/nemačkom. Kada sve napišem, otvorim svesku i knjigu i proveravam jesam li tačno sve napisala. One reči koje su pogrešno napisane prepišem na srpskom na drugi papir i ponovim isti postupak sve dok na kraju ne ostane nijedna reč. Kada imamo diktat, uzmem knjigu i više puta pročitam tekst, trudeći se da pravilno izgovaram reči i pazeći na to kako se one pišu. Obično pozovem nekog druga ili drugaricu, pa jedno drugom diktiramo tekst i posle proverimo u knjizi da li je sve tačno napisano. Nemački je što se tiče pisanja reči mnogo lakši jer postoje pravila za pisanje, pa i da nikada nisam videla neku reč u životu, mogu da je napišem ispravno samo na osnovu izgovora. Oni koji uče nemački znaće o čemu pričam.


A sada možemo da pređemo na najlepši jezik na svetu (po mom mišljenju), a to je španski. Mogu da se pohvalim time da ga znam bolje od nemačkog i to daleko bolje. Prve reči sam naučila gledajući serije, a kasnije i slušajući pesme na španskom. Tako sam svakodnevno dopunjavala svoj fond reči i na početku ovog letnjeg raspusta sam došla do zaključka da moram da poradim i na gramatici. Tako sam odštampala listove sa lekcijama sa sajta http://www.studyspanish.com/ . I tako sam počela da izdvajam po pola sata svakog dana i dosta sam napredovala od početka raspusta. Naravno, nisam zapostavila ni učenje reči, pa sam svakog dana naučila bar 5-10 reči. Međutim, ovde ih ne zapisujem kao kod nemačkog i engleskog, već se samo trudim da naučim kako se izgovaraju, a ne kako se pišu. Jeste i to bitno, ali mi je bitnije da znam da ih upotrebim u govoru.


Aplikacija koja mi je dosta pomogla oko učenja reči jeste Duolingo. Ona ne služi samo za učenje španskog, pa možete izabrati koji god jezik želite. Zaista bih je svakom preporučila jer je zaista dobra, samo što je prevod reči na engleskom, pa trebate znati engleski, ali izbacuje i slike, pa možete znati značenje i na osnovu slike.


Ne znam jesam li malo odužila sa ovim postom. Možda i jesam, ali nadam se da sam vam bar malo pomogla. Ljubim vas i čujemo se uskoro.

Aleksandra.

Коментари

  1. Ne mogu da vjerujem ali imamo isto mišljenje oko engleskog i njemačkog i na isti način,također ,učim (iako se to rijetko dešava...ashamed). Njemački mi je jako dosadan i nikada ga zapravo ne učim ali imam 5, 2 puta sam osvojila 1.mjesto na takmičenjima iz njemačkog a znam samo osnove, ostalo radim logički, dok engleski jako volim (čak mi je i blog na engleskom jeziku), španski mi se baš i ne sviđa ali bih htjela naučiti tečno pričati njemački jer je drugi najrasprostranjeniji jezik na svijetu,pa ću se okušati u ovoj aplikaciji. Ja sam se malo raspisala, ugl.odličan post. <3
    Posjeti moj blog ako želiš :).

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti! ❤ I ja sam tako iz engleskog bila na takmičenju. Naravno da bih i ja želela da naučim tečno govoriti nemački, ali prosto mi ne ide u glavu. :) Tvoj blog često posećujem, uglavnom kada mi pošalješ na Asku jer tada vidim da si objavila novi post, pa predlažem da staviš gadget 'sledbenici' kako bi se učlanili u tvoj blog i bili obavešteni o novim postovima. :)

      Избриши
  2. Bom dia!
    Gostei muito de conhecer o seu blog e da dica também.
    Eu estou achando que ele é muito estiloso, tem uma visualização muito bonita e é cheio de informação útil.
    Dé uma passadinha no meu blog, você vai adora ele tanto quanto eu adorei o seu.
    Se gostar, me siga. Mas se você não gosta.......
    ME SIGA mesmo assim!!! rsrsrs
    Beijos!!

    http://viciadasemlivros911.blogspot.com.br

    ОдговориИзбриши
  3. Super post imenjakino.Postala sam clan tvog bloga kao zelis uzvrati.
    aleksandrascorner.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  4. Tek sam sad otkrila za tvoj blog. I zaista prelazis mi u favorite. Preljepo pises stvarno. Sto ce tice engleskog jezika mi ga ucimo od treceg osnovne. U trecem sam imala 4 iz engleskog u cetvrtom 5 u petom 4 u šestom 3 a sada u sedmom ponovo 4. Nikada me taj jezik nije nesto posebno interovovao. Vise volim njemacki definitivno. Iz engleskog pola gradiva nekontam ali ipak imam 4. Njemacki je moj omiljeni jezik. Među najaktivnijim sam na casu. I mnogo znam njemackog stvarno. Ipak imam 4 nazalost. Potrudicu se da na kraju godine imam 5 jer zaista toliki trud ulazem i smatram da zasluzujem 5. Naravno nekrivim nastavnicu za 4. Jer po mojim ocjenama je to 4. A i nastavnica me mnogo voli i zna da ja zaista mnogo znam. Posluzice mi ova aplikacija ali ja cu uciti njemacki.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kod nas u školama se engleski uči od prvog razreda i uvek sam bila dobra u njemu. Meni nemački nikako ne ide, ali pred testove, pismene i sl. izdvojim dosta vremena za vežbanje i na kraju sve dobro ispadne. Drago mi je da ti se dopada moj blog i nadam se da ćeš i nadalje uživati u postovima!

      Избриши

Постави коментар

Популарни постови