Čitaoci

Moje iskustvo sa prijemnog ispita

Pozdrav svima! Znam da ima još nekoliko meseci do prijemnog, ali mislim da je sada pravo vreme da napišem post na ovu temu. Podeliću svoje iskustvo sa prijemnog i kako sam se ja pripremala za isti. Post je namenjen prvenstveno osmacima, a zatim i svima ostalima koji će polagati prijemni za nekoliko godina. Ako je neko od vas već u srednjoj, slobodno u komentar napišite kako ste prošli, kako ste se osećali i sl. Bolje da ne dužim više jer će post biti malo duži.


Preporučila bih vam da se za probni prijemni ne spremate uopšte kako biste imali uvid u to koliko šta znate. Naravno, probni je sličan kao i pravi prijemni. Meni je, iskreno, prijemni bio lakši. Moram da vam priznam da se nisam ni spremala kako je trebalo za prijemni. Išla sam na pripremnu nastavu u školi i radila zadatke iz zbirke (i to ne sve xD) i to je bilo sve moje spremanje. Zato mislim da odlični učenici, posebno oni sa svim peticama, mogu rešiti testove sa odličnim rezultatom i bez neke posebne pripreme. Vi najbolje znate koliko je vaše znanje, pa prema tome odredite koliko ćete vremena provesti obnavljajući. Iz matematike su svi zadaci bili iz gradiva, naravno, pa se podsetite formula koje ste zaboravili. Iz srpskog je test bio lagan. Polovina pitanja je bilo razumevanje tekstova i teorija književnosti, a polovina je bila gramatika. Za ovu prvu polovinu se i ne možete posebno spremati. Možete obnoviti koji je pisac šta napisao i stilske figure. Ako vam je gramatika slabija strana, obnovite sve od petog jer je bilo svega i svačega. Što se kombinovanog tiče, sva pitanja su bila više logička, bez preterane potrebe za znanjem gradiva. Naravno bilo je i nešto iz gradiva, ali je to uglavnom bilo nešto lagano. Na kombinovanom sam uključila sve vijuge u mozgu i povezivala znanje iz škole i iz života. 


Mi smo polagali u sportskoj hali koja je dosta velika, pa su svi učenici bili tu. Na probnom su dežurali nastavnici iz naše škole, a na prijemnom nastavnici iz drugih gradova. Svi nastavnici su nam govorili da je nemoguće da se prepiše, ali kod nas je to bilo itekako moguće. Ne znam da li je pametno rizikovati izbacivanje prepisivanjem. Kod nas nije bilo nikakvih problema ni sa prepisivačima, ali razmislite bolje da li je to pametno. Polaže se tri dana, jedan za drugim. Dolazite ujutru barem pola sata ranije, osobe koje su određene za to čitaju vaša imena i zauzimate mesto koje vam je određeno. Ja sam bila sedela negde pozadi u pretposlednjem redu. Nisam bila uopšte uplašena jer sam bila sigurna da ću upisati željenu školu i sa jednim poenom. Pokušajte da se smirite nekako ako budete bili uplašeni jer taj strah može biti vaša najgora mana. Nemate se čega plašiti, zaista. Na kombinovanom sam se, oko pitanja koja su bila teža, dogovarala sa drugom koji je sedeo u klupi pored mene i odlično smo uradili. Sve testove sam završila brzo, za 45 minuta otprilike. Ne znam da li je to tako svuda, ali mi nismo mogli da izađemo pre 45 minuta od početka testa. 


Nakon nekog vremena od završetka testa, možete pronaći rešenja na internetu i proveriti svoje odgovore. Iz srpskog sam imala maksimalnih 10 poena, iz matematike 9, a na kombinovanom 8. Na kombinovanom sam izgubila poene uglavnom na glupostima, ali šta je tu je. Ukupno sam imala 97 poena (70 poena iz škole + bodovi sa prijemnog). I to mi je, naravno, bilo dovoljno za upis u željenu školu. Upisala sam gimnaziju, jezički smer i zadovoljna sam školom, ali o utiscima u školi ću pisati na kraju školske godine.

Želim svim osmacima puno uspeha na prijemnom! Držim vam palčeve da upišete željene škole!

P.S.Ako imate nekih pitanja, pitajte slobodno ovde ili mi se javite na mejl aleksandra.ristic2000@gmail.com

Коментари

  1. Ja sam ovogodišnji maturant i samo jedva čekam da sve to prođe. Verujem da ću upisati željenu školu i želejni smer jer sam jak vrlo dobar i imaću oko 60 poena iz škole, a za školu koju želim treba oko 78. I ako smem da znam, koju si gimnaziju upisala pošto sam pročitala da si jezički smer upisala što i ja želim :D

    ОдговориИзбриши
  2. Ja sam sad drugi srednje pa se ne sećam baš najbolje zadataka i poena ali uglavnom sećam se da nije bilo teško, moglo se prepisivati čak su pri kraju neki profesori pomagali oko zadataka. Samo ljudi bez treme i straha. Kupite vodu i sve sto vam je potrebno obavite pre prijemnog da vas ne bi to sputavalo i da možete da se koncentrisati.
    Srećno vam osmaci i bez stresa ❤
    Www.makeupnroses.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
  3. Mi u Bosni i Hercegovini , tačnije još samo u mom gradu, nemamo prijemni ali kažu da će uvesti i taj zakon. Ja se iskreno nadam da neće ali svejedno, bilo je zanimljivo čitati ovaj post! :) <3


    NEW POST ---> http://staliaisbae.blogspot.ba/2016/02/history-truly-madly-deeply-more-than.html
    NEW POST ---> http://living-like-v.blogspot.ba/2016/02/my-new-workout-plan-motivation-tips.html

    ОдговориИзбриши
  4. Odlican i jako koristan post, svaka cast!

    My new post is up, check it out!
    http://missbabybluelove.blogspot.rs/2016/02/kitty-cat.html

    ОдговориИзбриши
  5. Pomogla si mi,ja sam maturant i plašim se prijemnog.Stvarno ne znam zašto,pitala sam drugaricu rekla je da je prijemni prelak i da ću sigurno upisati željenu školu.Ja ću , barem se nadam upisati za pedijatrijsku sestru!Stvarno sjajan post,divno!! ☺ ♥

    ОдговориИзбриши
  6. Puno si mi pomogla!Ja sam krenula da se spremam jos krajem prvog polugodista.Uglavnom radim testove i zadatke iz proslih godina.Iskreno,ne poterecujem se mnogo oko prijemnog jer ako budem nervozna i uplasena moze se svasta desiti.Smirebo i polako hahah.Hvala ti puno za ovaj post!

    Poseti moj blog i uclani se ako zelis a zatim mi ostavi komentar kako bih ti uzvratila!

    girlsstuffblogg.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  7. Sjajan post! Ja idem u opcu gimnaziju i nisam morala polagati taj prijemni, ali cu zato morati poloziti maturu na cetvrtoj godini i toga se bas bas plasim. Sto ako ne uspijem ? Definitivno si dala par korisnih savjeta sto se priprema tice. Sigurno ce mi biti od koristi.
    Pogledaj moj blog i uclani se, uzvracam: beautybyshoppingholicgirl.blogspot.hr

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti! Ja sam morala polagati i ovo, a moraću i maturu na kraju četvrte i, naravno, prijemni za fakultet. Mogu ti reći da sam pomalo uplašena zbog prijemnog za fakultet jer ipak od toga dosta zavisi.

      Избриши

Постави коментар

Популарни постови