Čitaoci

Jezici - moja velika ljubav!

Pozdrav svima! Znam da dugo nije bilo postova. Razlog tome jeste to što jednostavno nisam imala volje za pisanjem. Imam dosta ideja, ali nikako da ih realizujem. I evo, sad sam dobila neku želju za pisanjem, odložila sam učenje istorije za kasnije i iskucala ovaj post. Kao što vidite u naslovu, tema današnjeg posta jesu jezici. Iako mi i prirodne i društvene nauke idu od ruke, uvek sam najviše bila zainteresovana za jezike. To je i jedan od razloga zbog čega sam upisala jezičku gimnaziju. Životna želja mi je da naučim što više jezika, pa polako ali sigurno idem ka cilju. Divim se osobama koje znaju tečno da govore pet ili više jezika, pa se svakodnevno trudim da i ja postanem jednog dana jedna od njih. Pored maternjeg, u školi učim još i engleski, nemački, latinski i kineski jezik. Engleski učim još od svoje 4-5 godine i mislim da ga znam dosta dobro. Ne onoliko dobro koliko bih želela, ali toliko dobro da bih se bez problema snašla u razgovoru sa Englezima. Sa nemačkim je priča drugačija. Učim ga od petog razreda, ali sam do sada naučila samo neke osnovne stvari. Kada bih otišla u Nemačku, mogla bih da potražim hranu, vodu i ostalo što mi je potrebno, ali ne bih mogla da vodim razgovor sa nekim na neku temu, kao sad sa vama na primer. Latinski sam počela da učim ove godine jer je u gimnaziji obavezan jezik. Ne sviđa mi se kao jezik, ali s obzirom da je osnova romanskim jezicima, pokušavam da ga naučim što bolje mogu. Kineski sam počela da učim pre oko mesec dana i za sada znam samo da se pozdravim i upoznam sa nekim. Kineski je težak jezik, pre svega zbog njhovog pisma, i ne mislim da ću moći da naučim tečno da ga pričam, ali ću osnovne stvari svakako naučiti. Vi koji me redovno pratite verovatno znate da ja obožavam španski. To je za mene najlepši jezik na planeti. Savršen je! Ne znam odakle ta ljubav prema Španiji i svemu što je špansko. Uglavnom, španski sam počela intenzivno da učim prošle godine, ali sam i pre toga znala dosta reči. Sada mogu da razumem gotovo sve što neko govori, ali ne mogu da sastavljam rečenice. Naravno, znam da sastavim neku prostu rečenicu, ali mi je dosta teže kada želim da kažem nešto složenije, pa trenutno težim ka tome da to poboljšam. Interesovanje za španski jezik delim sa najboljom drugaricom, pa je učenje udvoje još zabavnije. Jezici koji mi se takođe dopadaju su turski i grčki i planiram da krenem sa učenjem kada usavršim ove koje trenutno učim. A ako i dalje budem imala volje za učenjem, sledeći na listi su italijanski i francuski. Od sledeće godine ćemo u našoj školi imati i ruski kao izborni predmet, pa drugarice i ja planiramo da se prijavimo i za to. Ne verujem da će učenje ruskog biti previše teško jer je dosta sličan srpskom. Uglavnom, kad god mi se bude pružila prilika da naučim nešto na nekom novom jeziku, iskoristiću je. Evo nekoliko pesama koje ja volim na različitim jezicima.






1. Koje vi jezike učite u školi?
2. Da li učite neki jezik i kod kuće?
3. Koji biste jezik voleli da naučite?

Коментари

  1. I ja također obožavam strane jezike! Imam veliku želju uz materinji znati savršeno i još jedan jezik. U školi učim od stranih jezika engleski, njemački i talijanski. Jako sam sretna zbog toga i to mi dosta pomaže u blogovanju.
    Čim sam vidjela ovaj post odmah mi se svidio tvoj blog pa sam se učlanila,nadam se da ćeš uzvratiti ili pogledati moj:

    http://catherinehere.blogspot.com/ :D

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Učlanila sam se i ja na tvoj blog, odličan je! Ljubomorna sam na tebe jer učiš italijanski u školi. :D

      Избриши
  2. U školi pored maternjeg učim samo engleski i njemački jer sam isad osnovna škola. Engleski malo je reći da volim! Pričam ga poput bosanskog, jednostavno... Jezik je meni jako drag a posebno zbog toga što se mogu sporazumjeti s ljudima iz skoro svih država jer svi trenutno uče engleski u sklopu obrazovanja, bilo da žive u Evropi ili na nekom drugom kontinentu. Njemački je već druga priča. Iako sam osvajala prva mjesta na takmičenjima iz njemačkog, pred svima slobodno kažem da njemački ne znam ni upola kao engleski. Jednostavno mi ne leži njihov izgovor, gramatika mi je predosadna tako da ne volim njemački. Također, mogla bih da zatražim hranu i vodu ali nikada da pričam s nekim kao što mogu na bosanskom ili engleskom. Sam dokaz tome su i moja dva bloga na koja sam ponosna iako nisu popularni, volim da pišem za dušu. Preko raspusta planiram izabrati neki jezik i naučiti ga do kraja ljeta, čisto iz želje za znanjem. Znam čitati arapski ali ne i prevoditi. Voljela bih naučiti govoriti i prevoditi arapski, kineski mi se čini zanimljiv tako da mi je i on na popisu želja, također bih voljela naučiti i turski tečno govoriti dok mi jezici poput španskog, talijanskog i francuskog nisu privlačni jer znam da mi sa Balkana teško možemo postići njihov naglasak i brzinu govora tj. tečno govoriti te jezike.
    Prezanimljiv post i molim te, piši češće! <3

    Vildana from :
    http://living-like-v.blogspot.ba/2016/03/spring-wish-list-part-1.html
    http://staliaisbae.blogspot.ba/2016/03/20-reasons-to-ship-stalia.html

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. I trebaš biti ponosna na ono što si postigla na blogovima jer su oni odlični! Jedino u čemu se ne slažem sa tobom jeste oko španskog, italijanskog i francuskog naglaska. Znam dosta ljudi sa naših prostora koji jako dobro govore neki od tih jezika da ne možeš zaključiti da nisu iz te države. Čak je i nama Balkancima lakše naučiti španski nego nekim ljudima kojima je engleski zvanični jezik jer imamo tvrdo r i ostale glasove. U svakom slučaju, trudim se da što bolje pričam na španskom, a naglasak će doći s vremenom. :) Hvala ti puno! Trudiću se da pišem što češće.❤

      Избриши
  3. Odličan post draga. I ja sam jezičnu upisala zbog sličnih razloga, samo što je meni engleski najnajdraži jezik. Obožavam ga i htjela bih ga naučiti savršeno i nadam se da hoću. Učim njemački koji baš i ne volim, ali želim ga naučiti jer je po meni stvarno bitan jezik. Latinski mi je bezveze i jedva čekam dok ga više neću imati hahah, ali će mi vjerojatno trebati za faks. Kako god, htjela bih učiti talijanski jer je predivan♥

    ОдговориИзбриши
  4. Svaka čast, jako je lepo pročitati da je neko toliko željan novog znanja! :)
    Ja u školi učim engleski i nemački. Imam dva predmeta engleskog u (engleski i poslovni engleski) i mislim da ga okej znam. Nemački znam poput tebe, vrlo malo. Volela bih da ga znam, ali nije mi najomiljeniji jezik. Španski jako volim i njega sam jedno vreme intenzivno učila kod kuće, dok sada nemam vremena za to. Na fakultetu ću moći da ga odaberem kao izborni predmet, pa ću to sigurno uraditi. :) <3

    Anja's diary

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti! ❤ I ja ću sigurno odabrati španski ukoliko se budem opredelila za studiranje jezika. :)

      Избриши
  5. Divno je što učiš i želiš da naučiš toliko jezika. :) 💜 Ja ne želim da znam previše njih, možda tri ili četiri, to me ne zanima toliko ali bih neke svakako volela da naučim. :) Pored ovih standardnih u školi, volela bih italijanski, španski, francuski ili ruski (ruski i italijanski najviše). Slažem se da je kineski jako težak, što zbog naglaska što zbog pisma, nikada ne bih volela da ga naučim.. :D 💜
    <3333333333333333333333333333333

    eslyisworldview.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ja bih volela da ga naučim, ali znam da je to skoro pa nemoguće. :/ ❤❤

      Избриши

Постави коментар

Популарни постови